De salon van de toekomst — L'Oreal Redken

Look, Feel, Touch Redken 5th Avenue NYC

2014 — Visual Interaction Design

Briefing

L’Oreal Redken manifesteert zich als een merk voor luxe haarproducten. In samenwerken met ArtEZ zijn er diverse brainstorm en inspiratiesessies gehouden om inzichtelijk te krijgen wat de mogelijkheden zijn voor nieuwe ideeën binnen de kapperswereld. Hoe kan de toekomstige kapsalon er uit gaan zien of hoe kan de techniek een rol gaan spelen in het knippen?

Aanpak

Na de diverse brainstorm en inspiratie sessies met ontwerpers is er een flinke stapel aan ideeën en ontwerpen ontstaan. Deze worden gebundeld in een drie-tal concepten voor in een digitale publicatie. Voor deze publicatie was de harde eis dat deze op alle apparaten getoond kunnen worden zonder technische issues. Tevens moet het verhaal zowel lineair als dynamisch gelezen kunnen worden.

Oplossing

Alle resultaten worden op een nieuwe en interactieve manier gepubliceerd waar iedere kapper of kapsalon-eigenaar zich kan laten inspireren. Om dit te bewerkstelligen is er gekozen voor een platform onafhankelijke oplossing: de interactieve PDF. Deze PDF kan door vrijwel elke tablet, smartphone of computer off- en online worden bekeken zonder dat dit consequenties heeft tot visuele beperkingen.

Het resultaat

Het resultaat is een digitale publicatie in de vorm van een interactieve PDF. Hierin zijn alle technische mogelijkheden uit de kast getrokken zodat de publicatie kan voelen als een ebook of app. Deze PDF is verspreid onder alle Redken kappers in Nederland en België.



Bekijk alle projecten