Teachers College — Hogeschool Windesheim

De nieuwe digitale leeromgeving van het Windesheim

2015 — UX Design, UX Strategy

Briefing

Hogeschool Windesheim investeert volop in nieuwe ontwikkelingen op onderwijsgebied, dit resulteert in onder andere een nieuwe opleiding voor docenten en leraren. Dit Teachers College combineert offline met online leren waar de student zijn eigen vrijheid kent in zijn of haar ontwikkeling. Voor het Teachers College heeft de Hogeschool Windesheim de vraag neergelegd hoe dit realiseerbaar is. Waar ligt de onderscheidende factor van de opleiding om zo deze naar voren brengen. Hierbij heeft het opzetten en ontwikkelen van een digitale leeromgeving de prioriteit.

Iconografie

Om zoveel mogelijk visueel te communiceren is er gekozen voor een uitgebreide iconografie die op allerlei media gebruikt konden worden.

Interactieve presentaties

Eerste aanzet binnen dit project zijn een serie interactieve presentaties over de voortgang en kennismaking van het Teachers College. Deze presentaties vormen de basis van de visuele identiteit van deze opleiding. Deze presentaties waren beschikbaar voor zowel Prezi als Powerpoint.

Website

Voor publieke informatie is er een website opgezet voor de toekomstige student. Deze website kende een publiek deel een privaat deel. In het private deel kon de (toekomstige) student inloggen om specifieke informatie op te vragen over de opleiding.

Virtual Teachers College

Voor het opzetten van de digitale leeromgeving zijn vele sessies gehouden met aankomende studenten en gebruikers om zo duidelijk in kaart te brengen wat de wensen en prioriteiten liggen. Het platform, Virtual Teachers College, moet een omgeving worden waar elke student zijn informatie omtrent rooster, les informatie, opdrachten en meer kan vinden en bijhouden. Hierbij wordt het systeem gekoppeld aan alle apps en programma’s waar de studenten mee gaan werken.



Bekijk alle projecten