van Klaveren Online — Juwelier van Klaveren

Beleef de juwelier online

2016 — Visual Interaction Design, UX Design

Briefing

Hoe kan een juwelier zowel offline als online zichzelf hetzelfde presenteren? Vaak zijn online juwelierswebsites druk en onoverzichtelijk waar de nadruk ligt op hoge conversie rate. De website van de van Klaveren Online moet een online catalogus bieden met het winkel assortiment waarbij de producten de ruimte krijgen.

Aanpak

Er is een groot verschil tussen bezoekers van de fysieke juweliers winkels en die van mensen die zoeken online naar sieraden en horloges. Het gedrag van de digitale bezoeker is veel vluchtiger en gerichter dan bij een fysiek bezoek in de winkel. Belangrijk voor de website is dat de gebruiker direct bij zijn of haar product kan komen zonder onnodig te veel te klikken. Het kan iemand zijn die precies weet wat het moet worden. Of juist iemand die rustig wilt rond kijken in het assortiment. Alle handelingen op de website moeten binnen enkele klikken gedaan kunnen worden, van afrekenen tot contact opnemen.

Resultaat

Door het creëren van rust en ruimte moet de website de elegance krijgen die de fysieke winkels hebben. Gebouwd op een solide basis van WordPress heeft de websites diverse landingspagina’s waar de inspirerende content van diverse merken getoond kunnen worden. Er is gekozen om zo min mogelijk afleiding te creëren in de webshop door alle aandacht te vestigen op de producten en productinformatie. De pagina’s hebben veel witruimte met een duidelijke steunkleur, de typografie is een moderne schreefletter wat is ontwikkeld voor schermen. Door de gebruiker zo min mogelijk te laten dolen zijn de grootste deel van de pagina’s binnen 5 klikken te benaderen. Eenvoud en gebruiksgemak gaan boven een groot aanbod en vele opties.



Bekijk alle projecten